6. huhtikuuta 2016

rakkaudesta

viimeiset vuodet ovat olleet enemmän ja vähemmän vaikeita
mutkia, umpikujia, alamäkeä, ylämäkeä, tasaista, pysähdyksiä, eksymisiä

eräs asia on kuitenkin ollut pysyvää; sinä

26.3.2016 oli meidän kuudes vuosipäivä

muistan vieläkin, kun reilu kuusi vuotta sitten ihastuin
olit niin erilainen, enkä halunnut myöntää itselleni ihastumistani
minä olin kahdeksannella luokalla, pieni ja kiltti tyttö
sinä olit saman ikäinen, mutta tunnuit muuten aivan vastakohdaltani

kun minä olin poissa,
sinä tulit katsomaan minua niin usein, kuin se vain oli mahdollista
minä laskin tunteja näkemiseesi ja siihen, kun pääsisin viereesi nukkumaan edes yhdeksi yöksi
minä olin poissa, mutta sinä pidit minusta silti niin lujasti kiinni

sinä olet ollut tukenani kaikki nämä vuodet, kaikki ne hetket
enkä minä koskaan edes uskaltanut pyytää sitä, en edes toivoa hiljaa mielessäni
mutta sinä olit siinä, aina, ja olet siinä vieläkin ja minä olen tässä, edelleen

enkä minä uskaltanut edes ajatella, että kaksi niin erilaista ihmistä,
voisivat olla yhdessä jotain niin uskomatona, niin kestävää
niin täynnä rakkautta

en kai koskaan pysty täysin kertomaan, miltä tälläinen rakkaus tuntuu
kun toisen vieressä on maailman paras ja turvallisin paikka
kuinka hyvältä tuntuu, kun hän silittää päätä ja kertoo kaiken vielä tulevan olemaan hyvin
kuinka hänen katseensa näkee kaiken
kun pystyy näyttämään pelkäämättä heikkoudet, haavat, haavoittuvaisuuden, kaiken
kuinka hänen hymynsä saa aikaan sellaisen uskomattoman onnen tunteen
kuinka hänen kanssaan kaikki tuntuu vaan niin paljon paremmalta ja helpommalta

en minä osaa tästä kirjoittaa, vaikka kuinka yritän, mitkään sanat eivät riitä, eivät ole tarpeeksi

välillä itsekin mietin, miten suhde voi nuoresta iästä huolimatta kestää kaikki vastoinkäymiset
(niitä vastoinkäymisiä kun näihin kuuteen vuoteen on mahtunut ehkä pari liikaakin)
mutta tässä me vieläkin olemme, yhdessä

ja minä olen niin kiitollinen, niin onnellinen 
ja niin rakastunut, kuin vain pieni ihminen voi olla.

8 kommenttia:

  1. Tää oli jotain tosi kaunista ja ihanaa tän loskan ja kuran keskelle. Onnea teille! Vaikutatte ihanilta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi, ihana kuulla! kiitos paljon pus ♥

      Poista
  2. aivan ihana teksti! spottasin vain pienen näppäilyvirheen, "26.3.2106". kenties 2016? :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pus kiitos! oho hupsista :-D nyt on sekin korjattu haha

      Poista
  3. voi ei mikä teksti. rakkautta sinne tulevaisuuteen asti.

    VastaaPoista